استولتنبرگ: گسترش ناتو تصمیم آسانی نیست

استولتنبرگ: گسترش ناتو تصمیم آسانی نیست

به گزارش نشر روز به نقل از نشر روز اجلان سران ناتو به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس این ائتلاف نظامی از روز سه‌شنبه در واشنگتن دی‌سی آغاز شده و این درحالیست که هنوز هیچ چشم‌اندازی برای صلح اوکراین وجود ندارد و از آنجایی که متحدان غربی به ارسال مداوم تسلیحات به کی‌یف ادامه می‌دهند، معلوم نیست چه زمانی مذاکرات صلح میان روسیه و اوکراین آغاز خواهد شد.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو گزارش کرد: «سوال مطرح شده این است که آیا ما حاضریم درهای ناتو را به روی دیگر کشورها باز کنیم یا خیر. برخی می‌ترسند که گسترش ناتو موجب تضعیف این ائتلاف و تحریک مسکو شود.»

استولتنبرگ در ادامه سخنرانی‌اش در جریان این اجلاس تاکید کرد: «گسترش ناتو انتخاب بدیهی و تصمیم آسانی نیست.»

او هم‌چنین با اشاره به جنگ اوکراین تصریح کرد: «جنگ اوکراین بزرگترین بحران امنیتی در نسل‌هاست. بزرگترین هزینه و خطر این خواهد بود که روسیه در جنگ اوکراین پیروز شود. علاوه بر این، حمایت ناتو از اوکراین با هزینه‌ها و خطرات احتمالی همراه است و قاعدتا انتخاب‌های امن و بدون خطری در طول جنگ وجود ندارد.»

دبیرکل ناتو با اتهام‌زنی به دیگر کشورها، گفت: «ما نمی‌توانیم اجازه دهیم روسیه در جنگ اوکراین پیروز شود زیرا پیروزی روسیه دیگر دشمنان ناتو از جمله خود رئیس‌جمهور پوتین، کره شمالی، چین و ایران را تقویت خواهد کرد. آنها می‌خواهند ناتو شکست بخورد.»

وی افزود: «اوکراین شجاعت چشمگیری از خود نشان داده و حمایت‌های بی‌سابقه‌ای را ارائه داده است اما اجازه دهید صادقانه بگویم که حمایت‌های ما از اوکراین هم ساده و آسان نیست زیرا با هزینه‌هایی همراه است.»

311311

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "استولتنبرگ: گسترش ناتو تصمیم آسانی نیست" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "استولتنبرگ: گسترش ناتو تصمیم آسانی نیست"، کلیک کنید.