اسلامی: 130 بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند/ گروسی به ایران می آید

اسلامی: 130 بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند/ گروسی به ایران می آید

رییس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه جریان مخرب و صهیونیستی در حال القای صلح آمیز نبودن برنامه هسته ای ایران است، یادآور شد که رافایل گروسی گفته نشانه ای از برنامه تسلیحاتی ایران وجود ندارد.

به گزارش نشر روز، محمد اسلامی در حاشیه جلسه هییت دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هفته آینده اولین کنفرانس علوم و فنون هسته ای برگزار می شود، اظهار کرد: حدود 477 مقاله ارایه شده، 180 ارایه خواهیم داشت که توسط شرکت کنندگان غیرایرانی ارایه خواهند شد. گروسی مدیرکل آژانس نیز به عنوان مهمان ویژه در این کنفرانس حضور خواهد داشت و سخنرانی می کند.

وی ادامه داد: در المپیاد مخترعین جهان در سوسیس، از مدارس انرژی اتمی ما شرکت کرده بودند و 5 دانش آموز ما 5 مدال به دست آوردند و ایران مقام اول را کسب کرد.

رییس سازمان انرژی اتمی، درباره حل مسایل پادمانی با آژانس اظهارکرد: همواره در حال تعامل و گفت وگو درباره مسایل پادمانی هستیم. تاکنون 2 مکان باقی مانده و 2 مکان حل و فصل شده درباره دو مکان در حال گفت و گو هستیم،  بیانیه اسفند 1401 از نظر ما پابرجاست و براساس آن تعامل داریم. اما این بیانیه توسط جریان مخربی که در غرب علیه ایران اقدام می کند، زیرسوال رفته است، ما اما بر این بیانیه تاکید داریم.

وی همچنین تاکید کرد : آقای رافایل گروسی اعلام کرده است در ایران دیدارهایی خواهند داشت و من هم با وی دیدار دارم و مطمین هستم که ابهامات برطرف می شود و در چارچوب پادمان و ان پی تی روابط خود را با آژانس تقویت می کنیم.

اسلامی درباره همکاری با آژانس در خصوص بازرسان آژانس تصریح کرد: ما ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم 130 بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند. بازدید آنها در حال انجام است. استفاده از حقوق مسلم هر عضو آژانس طبیعی است و این مساله سیاسی نیست و ما در فرایندهای همکاری با آژانس این موصوع را مکرر اثبات کرده و آنها هم به آن اذعان دارند.

وی درباره اظهارات گروسی درباره برنامه تسلیحاتی ایران نیز تصریح کرد: این ها موضعگیری نیست و سوال خبرنگار است و جریان مخرب و صهیونیستی در حال القای این است که برنامه ایران صلح آمیز نیست. گروسی گفته نشانه ای از برنامه تسلیحاتی ایران وجود ندارد.

پایان خبر نشر روز

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "اسلامی: 130 بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند/ گروسی به ایران می آید" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "اسلامی: 130 بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند/ گروسی به ایران می آید"، کلیک کنید.