این آمار کم نظیر است/ تیم ملی ایران مقابل حریف مورد علاقه

این آمار کم نظیر است/ تیم ملی ایران مقابل حریف مورد علاقه

به گزارش خبرگزاری نشر روز؛ تیم ملی فوتبال کشورمان امروز در شرایطی به مصاف ازبکستان می رود که در تقابل های رودررو با این تیم، عملکرد فوق العاده ای دارد. در 13 تقابل تیم های ملی فوتبال ایران و ازبکستان، تیم ملی کشورمان در 10 مسابقه به برد رسیده، دو مسابقه با تساوی اتمام یافته و ازبکستان نیز یک بار برابر ایران به برتری رسیده است. تنها برد ازبکستان مقابل تیم ملی فوتبال ایران، به دور رفت رقابت های مقدماتی جام جهانی 2014 برمی گردد؛ جایی که شاگردان کارلوس کی روش در آخرین مسابقه ملی مهدی رحمتی، با یک گل مغلوب نسل طلایی فوتبال ازبکستان شدند. ایران پس از این شکست، به سه برد متوالی برای حضور در جام جهانی 2014 نیاز داشت و با پیروزی در هر سه بازی مقابل قطر، لبنان و کره جنوبی به عنوان صدرنشین راهی جام جهانی 2014 برزیل شد.

یکی از دو تساوی ایران و ازبکستان، در آخرین ملاقات دو تیم در دور رفت رقابت های مقدماتی جام جهانی 2026 به دست آمده که تیم ازبکستان موفق شد در تاشکند با بازگشت در نیمه دوم رقابت یک امتیاز از تیم امیر قلعه نویی بگیرد. درست است که تیم ملی ایران مقابل ازبکستان عملکرد خوبی داشته اما نسل جدید فوتبال این کشور که در هفته های آینده حضور در المپیک را هم تجربه می کند، می تواند چالش سختی برای فوتبال کشورمان در رقابت های بزرگ قاره کهن باشد.

257 251

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "این آمار کم نظیر است/ تیم ملی ایران مقابل حریف مورد علاقه" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "این آمار کم نظیر است/ تیم ملی ایران مقابل حریف مورد علاقه"، کلیک کنید.