گانودرما و دیابت نوع 2

قارچ گانودرما لوسیدوم یک روش کمکی و جایگزین برای درمان بیماری دیابت نوع دو است. ترکیبات فعال زیستی در ساختار قارچ گانودرما به ویژه پلی ساکاریدها، تری ترپنوییدها، پروتیین ها، پروتیوگلیکان ها، می توانند موجب کاهش چشمگیر قند خون شوند. قارچ گانودرما برای درمان دیابت، موثر است؟ نه تنها می تواند قند خون را کاهش دهد، بلکه سایر عوارض ناشی از افزایش قند خون و بیماری دیابت را نیز، بهبود می بخشد. اثر درمانی گانودرما لوسیدوم هم از طریق کاهش قند خون و هم اثرات درمانی فیزیولوژیک چند جانبه به ویژه بهبود سلامتی کبد و روندهای متابولیکی می باشد.

گانودرما و دیابت نوع 2

قارچ گانودرما برای تبخال تناسلی مفید است، فقط کافیست بطور منظم و زیر نظر پزشک مصرف شود . در مطلب به طور مفصل به این موضوع پرداختیم. با توجه به اینکه عوارض جانبی و علایم بالینی و فیزیولوژیک ناشی از دیابت، سلامت و حیات فرد را تهدید می کند، استفاده از روش هایی که حتی فقط بر بهبود علایم دیابتی موثرند نیز می تواند برای سلامتی و حیات بیماران، بسیار اهمیت داشته و مفید باشد، قارچ گانودرما یکی از همین موارد به حساب می آید. آیا دیابت به معنای افزایش قند خون است؟ به طور کلی هر عاملی که منجر به افزایش قند پلاسمای خون به صورت مزمن شود، یا اینکه مانع از کاهش قند خونی که از طریق مواد غذایی وارد بدن شده است و استفاده از آن در روندهای متابولیکی شود، بیماری زا می باشد.

انواع دیابت

در بیماران دیابت نوع اول مشکلات کبدی به ویژه در سلول های ترشح کننده انسولین، عامل اصلی بیماری است که قارچ گانودرما می تواند به بهبود وضعیت و عملکرد کبد کمک کند. در بیماران مبتلا به دیابت نوع دو یا همان دیابت شیرین، قارچ گانودرما به واسطه کاهش قند خون در روندهای متابولیسمی، اثر درمانی خود را اعمال می دارد. در حقیقت عدم توانایی بدن در تنظیم ترکیبات مختلف من جمله ترکیبات لیپیدی و کربوهیدارتی، تعادل فیزیولوژیک بدن را بهم زده و اختلالات و صدمات مختلفی را باعث می شود و که در طول زمان می توانند مهلک باشند. دیابت یکی از بیماری های مربوط به اختلال در کاهش قند خون و آسیبات متعاقب آن است.

وقتی صحبت از قند خون می شود، دو معیار مطرح است، یکی قند خون ناشتا و دیگری قند خون پس از صرف غذا. ارزیابی سطح قند خون ناشتا در پلاسمای خون، برای تشخیص بیماری دیابت و نیز بیماران مبتلا به قند خون، انجام می شود، زیرا پس از صرف غذا، به طور معمول در اثر متابولیسم های گوارشی، میزان قند خون بالا می رود و در راستای افزایش قند خون، ترشح انسولین نیز افزایش می یابد. در بیمارانی که دچار دیابت نوع دو هستند، افزایش قند پس از صرف غذا رخ می دهد، انسولین نیز ترشح می شود اما کاهش قند خون پلاسما در پی ترشح و افزایش انسولین اتفاق نمی افتد. اما در دیابت نوع اول، قند خون ناشتا بالا بوده و معیار اصلی تشخیص می باشد، در دیابت نوع اول، مشکل در ترشح انسولین می باشد و با افزایش قند خون، افزایشی در ترشح انسولین پس از صرف غذا رخ نمی دهد.

به هر حال، چه در دیابت نوع اول و نوع دوم، نیاز به تنظیم و تعدیل قند خون است. داروها و موادی که به کاهش قند خون کمک می کنند و نیز استفاده از رژیم غذایی بدون کربوهیدرات به ویژه پرهیز از مصرف قندهای مصنوعی، ورزش و سبک زندگی برای کنترل قند خون الزامی است. گانودرما چه نوع گیاهی است و خواص درمانی آن برای دیابت چگونه است؟ گانودرما نوعی قارچ غیر سمی است که در مناطق گرم و مرطوب رشد می کند و منبع اصلی رشد این قارچ، در آسیا می باشد. بیش از هزاران سال است از این قارچ به عنوان دارویی در طب سنتی در کشورهای آسیای شرقی استفاده می شود، قارچ گانودرما دارای قدمت 400 ساله زیستی می باشد و بیش از 80 گونه دارد که هرکدام از آن ها خواص دارویی مخصوص به خود را دارند.

دیابت نوعی بیماری می باشد که در آن بدن کنترلی بر قند خون نداشته و مقدار قندی را که چه به صورت مستقیم و چه از طریق مواد خوراکی مصرفی وارد بدن می شود را نمی تواند کنترل کرده و سایر اعضای بدن را تحث تاثیر قرار می دهد و موجب خلل در عملکرد آن ها می شود. قهوه گانودرما کبد چرب موجب افزایش سوخت ساز بدن شده و به درمان کبد چرب کمک میکند . تاکنون درمان قطعی برای این بیماری کشف نشده است وداروهای شیمیایی که برای این بیماری تجویز می شود تنها نقش کنترل کنندگی این بیماری را دارند و داروهای شیمیایی که برای پیشگیری از دیابت استفاده می شوند، خود ممکن است به سایر اعضای بدن مانند کلیه،  کبد و چشم آسیب برساند. در حالت کلی اگر در نظر بگیریم که قند از طریق مواد غذایی مصرفی وارد بدن شده و بعد از تبدیل شدن به گلوکز به خون ورود پیدا خواهد کرد و چنانچه پانکراس به میزان لازم انسولین را تولید کند

مقدار این گلوکز را کنترل کرده و در نتیجه غلظت خون نیز کاهش می یابد چنانچه انسولین زیادی ترشح شود قند خون نیز کاهش یافته و اگر بالعکس کمتر از میزان لازم ترشح شود قند خون بالا خواهد رفت و در این صورت بیماری دیابت در بدن اتفاق می افتد که مشکلات زیادی را در بدن به وجود خواهد آورد لذا برای درمان دیابت می بایست دارویی کشف شود که بتواند پانکراس را تقویت کرده و به اندازه لازم انسولین ترشح نماید و از این طریق گلوکز موجود در خون نیز تنظیم خواهد شد. دیابت بیماری مزمنی می باشد که می تواند روند آن در بدن به آرامی پیش برود و هیچگونه علایم و نشانه ای نیز ممکن است از خود نشان ندهد . شما در حال مطالعه مقاله درمان دیابت با گانودرما هستید . چه کسانی در معرض ابتلا به دیابت نوع 2 هستند؟ عواملی که خطر ابتلا به این نوع بیماری را افزایش می دهد .

همچنین مطابق تحقیقات انجام شده در این خصوص، افزایش سن نیز می تواند یکی از عوامل ابتلا به دیابت باشد به همین دلیل این نوع بیماری را بیماری دیابت بزرگسال نیز نامگذاری کرده اند. مطابق مطالب گفته شده افراد چاق بالای 40 سال در معرض ابتلا به بیماری دیابت نوع 2 قرار دارند. برخی از متخصصان نیز بر این باورند که زنان بارداری که به دیابت بارداری مبتلا می شوند بعدها ممکن است در معرض ابتلا به دیابت نوع 2 قرار گیرند. آیا می دانید رژیم غذایی دیابتی چگونه است؟ اگر بخواهیم به زبان ساده رژیم غذایی دیابتی را معنا کنیم: یعنی یک برنامه غذایی سالم و اصولی که بتواند میزان قند خون را کنترل نماید. به عبارت دیگر رژیم غذایی دیابتی یعنی مصرف غذاهای سالم با میزان لازم و زمان معین و نیز پیروی از برنامه غذایی منظم.

برنامه غذایی این بیماران شامل عناصر کلیدی میوه ها، سبزی ها، دانه ها، مغزها و غلات می باشد، اگر به صورت کلی به برنامه غذایی بیماران دیابتی نگاهی بیندازیم می توان گفت این بهترین برنامه غذایی برای تمامی افراد می باشد. شما در حال مطالعه مقاله درمان دیابت با گانودرما هستید . هدف از دادن تغذیه سالم دیابتی چه می باشد؟ اگر شما شخصی هستید که به بیماری دیابت مبتلا شده اید و یا اینکه در معرض مبتلا به آن می باشید، قطعا پزشک به شما در خصوص تغذیه روزانه توصیه می کند. به پزشک متخصص تغذیه برای یک برنامه غذایی سالم مراجعه نمایید، از طریق برنامه غذایی می توانید میزان گلوکز یا قند خون را کنترل نمایید و همچنین وزن خود را نیز تا اندازه مناسبی نگه دارید و نیز می توانید از خطراتی مانند بیماری های قلبی و چربی خون بالا در امان بمانید.

افزایش قند خون زمانی رخ می دهد که شما به میزان زیادی کالری و چربی مصرف کنید و چنانچه میزان قند خون را کنترل نکنید، موجب ایجاد عوارض و مشکلات جدی تری خواهد شد. قهوه گانودرما برای پوست مانند معجزه عمل میکند کافیست یک بار امتحان کنید . از جمله عوارض بلند مدتی مانند آسیب عصبی، کلیه ها و قلب. انتخاب رژیم غذایی و تغذیه مناسب پس با انتخاب رژیم غذایی و تغذیه مناسب می توان میزان قند خون خود را در یک محدوده خاص نگه داشت. بیشتر افرادی که به دیابت از نوع دوم مبتلا شده اند با کاهش وزن می توانند به اندازه زیادی قند خون خود را کنترل کنند و علاوه بر مورد فوق، می دانید که کاهش وزن فواید دیگری نیز برای بدن دارد. اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید به راحتی می توانید با رعایت رژیم غذایی دیابتی به هدفتان برسید.

رژیم غذایی برای افراد مبتلا به دیابت شامل سه وعده غذایی و دو میان وعده در در روز می باشد که می بایست به صورت منظم مصرف شود، که رعایت این برنامه غذایی موجب می شود که بدن بهتر بتواند انسولین را که از طریق دارو دریافت و یا تولید شده است، استفاده نماید. شما در حال مطالعه مقاله درمان دیابت با گانودرما هستید غذاهای توصیه شده برای بیمارن مبتلا به دیابت : افرادی که بیماری قند خون بالا دارند بهتراست کالری مورد نیاز بدن خود را از طریق این غذاها دریافت کنند: در زمانی که هضم غذا در بدن صورت می گیرد کربوهیدرات های ساده مانند انواع مواد خوراکی قندی و کربوهیدرات های پیچیده مانند نشاسته به گلوکز تبدیل خواهند شد، می بایست جایگزین این کربوهیدرات ها را کربوهیدرات های سالمی مانند میوه ها، سبزی ها، غلات کامل، حبوبات و لبنیات کم چرب قرار دهید.

فیبر می تواند عملکرد هضم در بدن را کنترل نماید و میزان قندخون را نیز کنترل کند. مواد غذایی حاوی فیبر شامل: سبزی ها، میوه ها، آجیل، حبوبات، آرد گندم کامل و سبوس گندم می باشند. به افراد دیابتی توصیه می شود که حداقل دو بار در هفته ماهی مصرف کنند زیرا ماهی علاوه بر اینکه جایگزین مناسبی برای گوشت های حاوی چربی می باشد برای سلامت قلب نیز مفید است، چربی که در ماهی وجود دارد به صورت اشباع شده بوده و در مقایسه با گوشت و مرغ چربی کمتری دارد. ماهی قزل آلا، ماهی خاویار، ماهی تن، ساردین ها و ماهی های اقیانوسی دارای منبع فراوانی از اسیدهای چرب و امگا 3 می باشند که سلامت قلب را افزایش داده و میزان تری گلیسیرید را کاهش خواهد داد. اجتناب از ماهی سرخ شده و ماهی با سطوح بالای جیوه، مانند ماهی های تلفی، ماهی شمشیری و ماهی خال مخالی.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "گانودرما و دیابت نوع 2" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "گانودرما و دیابت نوع 2"، کلیک کنید.