راه های نفوذ تکنولوژی به صنعت انرژی های نو

در گفت وگو با نشر روز مطرح شد؛

راه های نفوذ تکنولوژی به صنعت انرژی های نو

یک کارشناس بازار سرمایه با تاکید براینکه اتصال بازار انرژی به بورس و اجرای قواعد بازار آزاد در این حوزه باعث کاهش فساد خواهد شد، گفت: عرضه انرژی های نوین و پاک در بازار رقابتی انرژی باعث نفوذ بیشتر تکنولوژی به صنعت تولید انرژی خواهد شد.

حمید میرمعینی با اشاره به وضعیت تولید و قیمت انرژی به ویژه انرژی های نو و عرضه آن دربورس در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری نشر روز گفت: بورس انرژی به عنوان یه سازمان تکامل یافته در تمامی دنیا برای معاملات ارزان و شفاف انرژی به کار می رود.

وی ادامه داد: بورس ها وظیفه شفاف سازی و افزایش عمق تحلیل بازار را بر عهده دارند. بورس در هر زمینه ای عصاره و نماد اقتصاد بازار آزاد است؛ از این رو ورود بورس به بازار انرژی بسیار پسندیده است.

راه افزایش کارایی و سطح دسترسی افراد به انرژی

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: اتصال بازار انرژی به بورس و اجرای قواعد بازار آزاد در این حوزه باعث کاهش فساد خواهد شد. همچنین این موضوع باعث افزایش کارایی و سطح دسترسی افراد به انرژی خواهد شد. عرضه انرژی در بازار سرمایه باعث کاهش رانت خواری خواهد شد و بورس انرژی ما هم با همین ماموریت تجهیز شده است.

بورس انرژی

میر معینی تاکید کرد: فروش انرژی با قیمت منصفانه و همچنین دسترسی آسان افراد به فضایی برای خرید انرژی از دیگر دستاورد های بورس انرژی است. شایان ذکر است که بورس انرژی ایران تاکنون بازده بسیار خوبی داشته است ولی با توجه به ساختار اقتصادی کشور این بازار هنوز به مرحله کمال نرسیده است.

تبعات کاهش دخالت دولت در بازار سرمایه

وی ادامه داد: هم اکنون ما فاصله معنا داری تا شکوفایی بازار سرمایه در ایران داریم؛ اما این حقیقت که پیشرفت فوق العاده ای داشته ایم، غیر قابل ونکار است. شایان ذکر است که با کاهش دخالت دولت در بازار سرمایه شاهد رونق بیشتر این بازار و تاثیر آن در جهش تولید خواهیم بود.

میرمعینی در پایان تصریح کرد: قیمت رقابتی باعث افرایش کیفیت خدمات و همچنین شکوفایی صنعت انرژی خواهد شد. به همین سبب عرضه انرژی های نوین و پاک در بازار انرژی باعث نفوذ بیشتر تکنولوژی به صنعت تولید انرژی خواهد شد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "راه های نفوذ تکنولوژی به صنعت انرژی های نو" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "راه های نفوذ تکنولوژی به صنعت انرژی های نو"، کلیک کنید.