افزایش 16 درصدی تولید گیاهان دارویی در خوزستان – خبرگزاری نشر روز | اخبار ایران و جهان

افزایش 16 درصدی تولید گیاهان دارویی در خوزستان - خبرگزاری نشر روز | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار نشر روز، محمد حسنی نسب پیش از ظهر امروز شنبه در گفت وگویی رسانه ای با اعلام اینکه 30 گونه گیاه دارویی در خوزستان تولید می شود، خبر داد: رتبه نخست کشور در تولید این گیاهان به خوزستان اختصاص دارد.

وی در ادامه سطح زیرکشت گیاهان دارویی خوزستان را 2 هزار هکتار اعلام کرد و افزود: همه شهرستان های استان از جمله دزفول، دزپارت، حمیدیه، رامهرمز، کارون، اندیمشک، اندیکا، شوش تولیدکننده گیاهان دارویی هستند.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خوزستان ادامه داد: در این استان بازه وسیعی از گیاهان دارویی در حال تولید است و 30 گونه از مهمترین گیاهان دارویی با ارزش دارویی و صادراتی بیشترین سطح کشت را به خود اختصاص داده اند.

حسنی نسب بیان کرد: انواع نعناع از جمله نعناع فلفلی، سیاهدانه، گشنیز، شوید، گلرنگ، رازیانه، گل گاوزبان، رزماری، چای ترش، زیره سبز و ماریتیغال از مهمترین گیاهان دارویی تولید شده در خوزستان به شمار می روند؛ همچنین محصولاتی مانند زعفران، آلویه ورا، مورینگا، استویا، بادرنجبویه، حنا، مورد معطر و کاپاریس در حال توسعه هستند.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: در سال 1402، میزان تولید گیاهان دارویی خوزستان 38 هزار و 500 تن بوده که نسبت به سال قبل از آن 16 درصد افزایش تولید داشته است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "افزایش 16 درصدی تولید گیاهان دارویی در خوزستان – خبرگزاری نشر روز | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "افزایش 16 درصدی تولید گیاهان دارویی در خوزستان – خبرگزاری نشر روز | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.