سازمان ها برای مشارکت اقتصادی مردم در استان تهران طرح ارایه دهند – خبرگزاری نشر روز | اخبار ایران و جهان

سازمان ها برای مشارکت اقتصادی مردم در استان تهران طرح ارایه دهند - خبرگزاری نشر روز | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار نشر روز، علیرضا فخاری، عصر شنبه در جلسه کارگروه اقتصاد و سرمایه گذاری استان که با حضور محمد علیمهری معاون استاندار و مدیران کل استانی برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از عملیات موفقیت آمیز «وعده صادق» اظهار کرد: یاد و خاطره همه کسانی که برای قدرت امروز کشور تلاش کرده اند را گرامی می داریم.

استاندار تهران با اشاره به شعار سال مبنی بر «جهش تولید و مشارکت مردم» گفت: تعیین شعار سال، مشخص کردن یک محور و هدف گذاری حول آن است و باید همه برنامه ریزی ها برای تحقق آن شعار باشد.

فخاری با بیان اینکه هیچ سازمانی مستقل از دیگر سازمان ها نمی تواند وظایفش را به درستی انجام دهد، افزود: باید در فرآیندها هم پوشانی داشته باشیم.

استاندار تهران با تاکید بر هدایت تشکل ها به سمت سیستم سازی عنوان کرد: اینکه برای تصمیم گیری پروژه ها جلسه برگزار می شود، روند صحیحی نیست چرا که این تصمیم باید در سیستم اخذ شود و این پیشنهاد را به سازمان برنامه و بودجه می دهیم که برای امسال به منظور جهش در کارها و اخلاق سازمانی، سیستمی سازی را در برخی سازمان ها اجرا کند.

وی با اشاره به تعریف نقش و وظایف در کارگروه اقتصادی و تاکید بر بهره مندی از قدرت تحلیل اقتصادی در این کارگروه، گفت: در این کارگروه باید نظام مسایل مورد تحلیل قرار بگیرند و سیاست های محلی و استانی تعیین شوند.

استاندار تهران به چالش کشیدن مباحث اقتصادی در سطح استان را یکی دیگر از وظایف کارگروه اقتصادی دانست و بیان کرد: اقتصاد پایه است و برای گرداندن یک جامعه باید در حوزه اقتصاد کار اساسی انجام شود.

فخاری خطاب به سازمان مدیریت و برنامه بودجه گفت: این سازمان تلاش کند مباحث اقتصادی را پژوهش محور پیش ببرد.

وی با تاکید بر ضرورت و هدف گذاری های افزایشی در سازمان ها اظهار کرد: باید در سال جدید، اقدامات جهشی شود، اگر هدف گذاری ها بر اساس جهش 30 درصدی باشد و 5 درصد آن محقق شود قابل تقدیر است اما جایی که هدف گذاری پایین باشد و تحقق اهداف بالاتر اعلام شود قابل تکیه نخواهد بود.

استاندار تهران اظهار کرد: باید برنامه ها و روش ها با حفظ چارچوب تغییر کنند و با معیارهای جهشی هدف گذاری صورت بگیرد. فخاری در ادامه عنوان کرد: سازمان های استان تهران باید برای چگونگی مشارکت مردم، طرح و برنامه ارایه دهند که مشخص کنند که مردم کجا و در کدام بخش و با چه استعدادی می توانند حضور پیدا کنند و این سهم مشارکت را به عنوان نمونه و الگو ارایه دهند.

استاندار تهران نقش تعاونی ها را در سبد اقتصادی بسیار مهم دانست و بیان کرد: با وجود ظرفیت بسیار خوب در حوزه تعاونی ها تا کنون شاهد تجربه های تلخ در این حوزه بوده ایم و این نبود موفقیت در این بخش به عدم نظام مندی تعاونی ها و نبود نظارت و کنترل بر عملکرد و درآمد آنها بر می گردد.

فخاری با تاکید بر تقویت تعاونی ها گفت: از سازمان های ذیربط می خواهیم در این حوزه پیشنهادات اصلاحی ارایه دهند.

وی نبود سیستم و عدم نظارت و کنترل جدی را از آسیب های سرمایه گذاری و مشارکت مردم اعلام و اظهار کرد: الگو سازی و توسعه الگوها در مشارکت مردم با اهمیت است.

استاندار تهران در تشریح جزییات بیشتر ارایه برنامه های جهشی توسط سازمان ها گفت: برنامه هایی که ارایه می شود باید با تحلیل درستی از آینده همراه باشند و دقیقاً مشخص کنند که اجرای برنامه در نقطه پیامد چه تغییرات ساختاری و جهشی داشته است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "سازمان ها برای مشارکت اقتصادی مردم در استان تهران طرح ارایه دهند – خبرگزاری نشر روز | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "سازمان ها برای مشارکت اقتصادی مردم در استان تهران طرح ارایه دهند – خبرگزاری نشر روز | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.