ضرورت اهتمام دولت به احیای دریاچه ارومیه

ضرورت اهتمام دولت به احیای دریاچه ارومیه

نشر روز/آذربایجان شرقی نماینده مردم کلیبر، هوراند و خداآفرین در مجلس شورای اسلامی بر حمایت همه جانبه نمایندگان استان آذربایجان شرقی از دولت و کابینه آینده تاکید کرد.

بهنام رضوانی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: رئیس جمهور منتخب تمام سعی و تلاش خود را برای معرفی کابینه‌ای قوی و متخصص و توانمند و البته انقلابی به کار بسته و امیدوارم احزاب و گروه‌های سیاسی از سهم خواهی خودداری کنند.

وی افزود: امیدواریم مس آذربایجان بالاخره مستقل شده طرح‌های تغلیظ آن توسعه یافته و کارخانه ذوب و تولید کاتد مس در خود مس سونگون راه اندازی و ایجاد شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین انتقال آب ارس به تبریز و شهرهای حومه استان را از دیگر خواسته‌های مهم مردم استان دانست و گفت: دولت باید به احیای دریاچه ارومیه با انتقال آب از خلیج فارس برنامه ریزی جدی داشته، حق آبه استان از سد قیز قلعه سی و سد عمارت که باید بصورت عادلانه تخصیص یابد را محقق کند.

رضوانی استقرار صنایع بزرگ و مادر را از دیگر خواسته‌های مردم از دولت جدید دانست و گفت : معادن طلا و مس جدید که در این استان شناسائی و اکتشاف شده نیازمند سرمایه گذاری داخلی و خارجی است.

وی همچنین به انتخابات مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی که با حضور ۱۴ نماینده از مجموع ۱۸ نماینده استان برگزار شد، اشاره کرد و در این خصوص گفت: برای ریاست مجمع نمایندگان سه کاندیدا شرکت کرده بود که در نهایت بهنام رضوان نماینده مردم کلیبر ، هوراند ، خداآفرین و آبش احمد ۶ رای ، علیرضا نوین نماینده تبریز ۶ رای و اسماعیلی نماینده میانه ۲ رای کسب کردند و به لحاظ مساوی بودن آرای رضوان و نوین پس از قرعه کشی علیرضا نوین به عنوان رئیس مجمع نمایندگان استان انتخاب شد.

وی افزود: با آرای نمایندگان اینجانب به عنوان عضو شورای حل اختلاف و رسیدگی به شکایات استان انتخاب شدم.

نماینده مردم کلیبر، هوراند و خداآفرین انتخاب نوین را به مردم استان تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد وحدت و همدلی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باعث رشد و توسعه آذربایجان شرقی شود.

پایان خبر نشر روز

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ضرورت اهتمام دولت به احیای دریاچه ارومیه" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ضرورت اهتمام دولت به احیای دریاچه ارومیه"، کلیک کنید.