فعالیت 35 تیم ثابت و سیار دامپزشکی همدان در عید قربان

فعالیت 35 تیم ثابت و سیار دامپزشکی همدان در عید قربان

نشر روز/همدان مدیرکل دامپزشکی استان همدان از فعالیت 35 تیم ثابت و سیار دامپزشکی استان در روز عید قربان خبر داد.

دکتر امیرحسین نقی پور در گفت وگو با نشر روز، اظهار کرد: همزمان با فرارسیدن عیدسعید قربان و ذبح دام های قربانی در این روز، دامپزشکی استان همدان به صورت ویژه اقدام به اجرای طرح نظارت و کنترل بهداشتی و شرعی بر دام های قربانی مردم می کند.

وی از مردم خواست: در روز عید سعید قربان برای جلوگیری از انتشار بیماری های مشترک و قابل انتقال از دام به انسان، دام های قربانی خود را در کشتارگاه های صنعتی استان ذبح کنند.

وی تصریح کرد: در عید قربان اداره کل دامپزشکی استان همدان با انجام اقدامات و هماهنگی لازم با سایر ادارات و ارگان های ذیربط و با تشکیل 35 اکیپ متشکل از 14 اکیپ ثابت،  21 اکیپ سیار با ترکیب 19 نفر دامپزشک، 42 نفر بازرس بهداشتی گوشت، 12 نفر ناظر شرعی، آموزش، تجهیز، ساماندهی و نظارت بر ذبح شرعی و بهداشتی، قربانی های شهروندان را در استان انجام می دهد.

نقی پور گفت: برای جلوگیری از مخاطرات بهداشتی و جلوگیری از انتشار بیماری های قابل انتقال از دام به انسان، شهروندان  دام خود را از میادین عرضه دام زنده دارای پروانه بهداشتی تهیه و در کشتارگاه های استان قربانی کرده و گوشت دام قربانی را حداقل 24 ساعت در دمای یخچال نگهداری و سپس مصرف کنند.

این مقام مسیول در ادامه افزود: در همین راستا اداره کل دامپزشکی استان سعی دارد با تشکیل اکیپ های ثابت و سیار در سطح شهرستان ها کشتارهای شهروندان را به کشتارگاه های استان برای هر چه بهترشدن خدمت رسانی هدایت کند.

وی همچنین تصریح کرد: تمامی کشتارگاه های استان با رعایت پروتکل های بهداشتی ابلاغی سازمان دامپزشکی کشور در روز عید قربان آمادگی لازم بمنظور خدمت رسانی جهت کشتار دام های قربانی را دارند.

مدیرکل دامپزشکی استان گفت: هر ساله بخش قابل توجهی از مردم تمایل به تهیه و ذبح دام و اهدای نذورات به مراکز تحت پوشش بهزیستی، کمیته امداد و برخی از اماکن مذهبی را دارند که در همین رابطه تاکید می شود متولیان و متصدیان این مراکز تمامی دام های اهدایی و تهیه شده توسط این مراکز را در کشتارگاه های استان ذبح کنند.

نقی پور ضمن معرفی شماره تماس مردمی 1512 برای کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی شهروندان، درخواست کرد: به منظور رعایت اصول بهداشتی و جلوگیری از انتشار بیماری های قابل انتقال از دام به انسان در روز عید سعید قربان دام های قربانی خود را در کشتارگاه های سراسر استان کشتار کرده  و از خدمات رایگان بازرسی بهداشتی و شرعی بازرسان اداره کل دامپزشکی استان همدان بهره مند شوند.

پایان خبر نشر روز

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "فعالیت 35 تیم ثابت و سیار دامپزشکی همدان در عید قربان" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "فعالیت 35 تیم ثابت و سیار دامپزشکی همدان در عید قربان"، کلیک کنید.