چرا ثبت شرکت در ترکیه چقدر هزینه دارد؟

ترکیه به دلیل موقعیت ممتاز جغرافیایی (واقع در دو قاره اروپا و آسیا)، صنعت توریسم قوی و اقتصاد رو به رشد، یکی از بهترین کشورهای منطقه برای سرمایه گذاری، ثبت شرکت و توسعه تجارت است. هر ساله بسیاری از کارآفرینان و سرمایه گذاران با ثبت شرکت ترکیه ای از مزایایی مانند درآمد مطمئن دلاری، کارت ویزیت و مجوز کار و از همه مهمتر اقامت و تابعیت ترکیه بهره مند می شوند. البته مراحل و قوانین زندگی در ترکیه با ثبت شرکت می تواند باعث سردرگمی و اشتباه بسیاری شود، به همین دلیل لازم است قبل از هرگونه اقدامی با قوانین ثبت شرکت آشنا شده و از این طریق اقامت ترکیه را دریافت کنید. در این راستا گام بردارید و برآورد دقیقی از هزینه این کار داشته باشید. با موسسه مهاجرتی شاهان همراه باشید.
چگونه در ترکیه شرکت ثبت کنیم؟

ثبت شرکت در ترکیه اولین قدم برای هر کسب و کاری و راه اندازی کسب و کار است. بسته به نوع فعالیت و وسعت کسب و کار باید مراحل مختلفی را طی کنید اما در کل در صورت تهیه مدارک و سرمایه لازم طی چند روز مراحل ثبت شرکت به پایان می رسد و می توانید انجام دهید. خودت درخواست اقامت تجاری یا تابعیت ترکیه پس از ثبت شرکت، اقدام کنید.

انواع شرکت ها در ترکیه

شرکت های خصوصی، با مسئولیت محدود، سهامی، تضامنی و مختلط برای فعالیت های تجاری مختلف در ترکیه وجود دارد، اما به طور کلی اکثر شرکت های ثبت شده در ترکیه در سه دسته اول قرار می گیرند. بنابراین در ادامه تنها به معرفی این سه دسته از شرکت های مکرر می پردازیم.

شرکت خصوصی

ثبت شرکت خصوصی در ترکیه را می توان معادل اخذ مجوز تجارت در ایران دانست. شروع فعالیت های تجاری ساده و محدود مانند افتتاح سالن، انواع بوتیک ها و مغازه های تجاری، رستوران ها و غیره. در ترکیه برای ثبت یک شرکت خصوصی باید کد مالیاتی و مجوز کسب و کار دریافت کنید. اگرچه این روش یکی از ساده ترین و ارزان ترین روش های ثبت شرکت در ترکیه است، اما توجه داشته باشید که با ثبت شرکت خصوصی در ترکیه امکان اخذ مجوز کار و اقامت در این کشور وجود ندارد. بنابراین، اگر انگیزه شما برای ثبت شرکت، اخذ اقامت ترکیه است، ثبت شرکت خصوصی گزینه ای برای شما نیست.

شرکت با مسئولیت محدود (محدود)

این نوع شرکت ها برای اهداف مختلف اقتصادی و فعالیت های تجاری مناسب هستند و تعداد سهامداران این نوع شرکت ها از 1 تا 50 نفر می باشد. بدیهی است برای تاسیس شرکت با مسئولیت محدود باید شخص حقیقی و حقوقی را به عنوان سهامدار معرفی کرد.

سهامداران یک شرکت سهامی با توجه به میزان سهم خود در شرکت فقط مسئول بدهی ها و مالیات شرکت هستند. کلیه تصمیمات مربوط به واگذاری و فروش سهام در شرکت های سهامی باید با موافقت حداقل سه چهارم سهامداران صورت گیرد و این فروش و نقل و انتقالات نیز باید در دفاتر رسمی صورت گیرد. حداقل سرمایه لازم برای ثبت شرکت سهامی در ترکیه 10000 لیر است که شامل هزینه های اضافی نیز می شود. گفتنی است که با قوانین جدید یک سال به سرمایه گذاران فرصت داده می شود تا تمام سرمایه لازم را تهیه کنند و دیگر نیازی به تامین یک چهارم سرمایه اولیه مانند قبل نیست.

شرکت

شرکت سهامی نوع دیگری از شرکت های سهامی است که توسط سرمایه گذاران خارجی به ویژه کسانی که قصد حضور در بازار سرمایه ترکیه را دارند تاسیس می شود. این شرکت ها دارای یک یا چند سهامدار حقوقی حقیقی هستند و می توانند در هر زمینه ای فعالیت خود را آغاز کنند. مانند شرکت های با مسئولیت محدود، سهامداران در شرکت های سهامی مسئول بدهی ها و مالیات هر سهم شرکت هستند. تفاوت شرکت سهامی با شرکت با مسئولیت محدود، نیاز به حضور شرکای ترک است. زیرا خارجی ها بدون شرکای ترک نمی توانند در بازار سرمایه ترکیه حضور داشته باشند. سرمایه لازم برای ثبت شرکت سهامی در ترکیه بدون احتساب هزینه ها حدود 20 الی 50 هزار لیر است که با یک چهارم این مبلغ می توان شرکت ثبت کرد.
چرا ثبت شرکت در ترکیه چقدر هزینه دارد؟
کدام مشاغل در ترکیه نیاز به ثبت شرکت دارند؟

همه مشاغل با طیف گسترده ای از فعالیت ها، از محدود تا گسترده، برای فعالیت به ثبت شرکت در ترکیه نیاز دارند.

کدام شرکت را در ترکیه ثبت کنیم؟

انتخاب نوع شرکت تا حد زیادی به نوع کسب و کار شما، دامنه آن و همچنین هدف از ثبت شرکت شما در ترکیه بستگی دارد. به طور کلی، اگر می خواهید اقامت ترکیه را دریافت کنید، ثبت شرکت با مسئولیت محدود یا شرکت با مسئولیت محدود بهترین گزینه خواهد بود. البته خوب است توجه داشته باشید که خارجی هایی که قصد ثبت شرکت در ترکیه را دارند و پاسپورت ترکیه دارند باید اکثریت سهام شرکت خود را برای ثبت شرکت به یک فرد ترک بدهند تا شریک ترک برود. طی مراحل قانونی

قوانین عمومی برای ثبت شرکت در ترکیه 2024

به اداره مالیات بروید و کد مالیاتی مدیرعامل را دریافت کنید

تنظیم و تفسیر و تصویب اساسنامه و سایر اسناد شرکت

تعیین محل اجاره شرکت

فرآیند تأیید دفتر شرکت تکمیل شد

واریز سرمایه به حساب شخصی مدیر کل در یکی از بانک های ترکیه

کد مالیات شرکت را دریافت کنید

قوانین ثبت شرکت در ترکیه برای ایرانیان 2024

قوانین ثبت شرکت ترکیه برای ایرانیان مانند سایر سرمایه گذاران خارجی است. این در حالی است که افتتاح حساب در ترکیه به دلیل حضور ایران در لیست سیاه FATF برای ایرانی ها شرایط خاصی دارد.

کدام شرکت برای ایرانیان در ترکیه در سال 2024 بهتر است؟

اگر قصد اخذ اقامت ترکیه را ندارید، شرکت خصوصی ارزان ترین گزینه برای ثبت شرکت ترکیه خواهد بود. اما اگر مانند بسیاری دیگر علاقه مند به استفاده از اقامت این کشور هستید، توصیه می کنیم یک شرکت با مسئولیت محدود ترکیه ثبت کنید زیرا در مقایسه با سایر شرکت ها هزینه تاسیس پایینی دارد و مدت زمان آن یک سال است. . . برای تامین سرمایه به شما مهلت داده می شود.

مزایای ثبت شرکت در ترکیه

امکان ثبت شرکت بدون نیاز به شریک ترک

امکان اخذ مسکن برای مدیرعامل و اعضای خانواده زیر 18 سال

امکان گرفتن مجوز کار وجود دارد

مجوز افتتاح حساب

در کسب و کار Alu a

بیمه شرکتی

معایب ثبت شرکت در ترکیه

ارزش بالا

نیاز به یادگیری زبان ترکی یا استخدام مترجم

انعطاف پذیری قوانین و مقررات

مراقبت ضعیف

بوروکراسی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "چرا ثبت شرکت در ترکیه چقدر هزینه دارد؟" هستید؟ با کلیک بر روی گردشگری و اقامتی, عمومی, کسب و کار ایرانی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "چرا ثبت شرکت در ترکیه چقدر هزینه دارد؟"، کلیک کنید.