بیش از 2 میلیارد مترمکعب آب به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی شد – خبرگزاری نشر روز | اخبار ایران و جهان

بیش از 2 میلیارد مترمکعب آب به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی شد - خبرگزاری نشر روز | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری نشر روز به نقل از شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی مجید رستگاری اظهار کرد: تراز فعلی دریاچه ارومیه یک هزار و 270.67 متر است که این دریاچه 2 میلیارد و 800 میلیون مترمکعب آب داشته و مساحت آن به 2 هرار و 171 کیلومتر رسیده است.

️وی با اشاره به لایروبی رودخانه ها و سواحل استان نیز طی سال های 1400 تا 1402 افزود: عملیات لایروبی رودخانه ها و مسیل های استان در 176.5 کیلومتر اجرا شده و طی این مدت 8.9 کیلومتر از رودخانه ها و مسیل ها نیز ساماندهی شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی با اشاره به حجم آب سدهای افزود: حجم فعلی آب در مخازن سدهای استان در خردادماه جاری هزار و 386 میلیون مترمکعب است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته هزار و 270 میلیون مترمکعب بود.

وی بیان کرد: 71 درصد از حجم مخازن سدهای استان پر است که درصد پرشدگی مخازن سدها در مدت مشابه سال گذشته 65 درصد بود.

وی ادامه داد: حجم آب ورودی به سدهای استان از ابتدای سال آبی جاری تا نیمه اول خردادماه، 2 هزار و 59 میلیون مترمکعب است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته هزار و 406 میلیون مترمکعب بود.

رستگاری با اشاره به پر آب ترین سد استان نیز گفت: در حال حاضر سد بوکان با 643 میلیون مترمکعب پر آب ترین سد استان است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان افزود: سد مهاباد با 160 میلیون مترمکعب و شهرچای با 123 میلیون مترمکعب آب بعد از سد بوکان دومین و سومین سد پر آب حوضه دریاچه ارومیه هستند.

️وی ادامه داد: سد کانی سیب نیز 159 میلیون مترمکعب آب دارد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بیش از 2 میلیارد مترمکعب آب به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی شد – خبرگزاری نشر روز | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بیش از 2 میلیارد مترمکعب آب به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی شد – خبرگزاری نشر روز | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.