فعالیت سامانه مونسونی عامل ناپایداری هوای هرمزگان است

فعالیت سامانه مونسونی عامل ناپایداری هوای هرمزگان است

نشر روز/هرمزگان مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان از ناپایداری هوای استان در پی فعالیت سامانه مونسونی و صدور هشدار نارنجی هواشناسی و دریایی در استان خبر داد. 

 مهرداد حسن زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان امروز شنبه ۲۰مرداد، گفت: فعالیت سامانه مونسونی در استان همچنان ادامه دارد و عامل ناپایداری جوی و دریایی است.

حسن‌زاده، با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی جوی و هواشناسی در هفته جاری افزود: بر اثر این سامانه از فردا یکشنبه، ۲۱ مردادماه تا جمعه ۲۶ مرداد بارش رگبار در نقاط مرکزی و تنگه هرمز را شاهد خواهیم بود که در ساعات عصرگاهی و شب بر شدت آن بویژه در ارتفاعات افزوده می‌شود.

وی بارش تگرگ، رعد و برق، تندبادهای لحظه‌ای و غبار در تنگه هرمز را دور از انتظار ندانست و تأکید داشت: مناطق حاجی‌آباد، بشاگرد، بستک،رودان، خمیر، بندرلنگه، بندرعباس، قشم، پارسیان و سواحل نیز تحت تأثیر این سامانه خواهند بود و لازم است کشاورزان با توجه به بالا آمدن آب رودخانه‌های فصلی و سیلابی شدن موقت مسیل‌ها مراقب محصولات خود باشند. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان، وزش بادهای جنوب شرقی را موجب مواج شدن دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس دانست و توصیه کرد: شهروندان سراسر استان به‌ویژه شهرهای ساحلی در این هفته از فعالیت‌های تفریحی دریایی، کوهنوردی، چرای دام در دامنه‌ها و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها دوری کنند و دریانوردان، آبزی پروران و صیادان علاوه بر دقت در تردد ایمن از ادوات کار خود نیز مراقبت کنند. 

پایان خبر نشر روز 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "فعالیت سامانه مونسونی عامل ناپایداری هوای هرمزگان است" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "فعالیت سامانه مونسونی عامل ناپایداری هوای هرمزگان است"، کلیک کنید.