سبزی قورمه چقدر باید سرخ شود؟

قورمه سبزی یکی از خوشمزه ترین و معروف ترین غذاهای ایران است.
برای  خرید سبزی قورمه شمال به سایت torshvash.ir مراجعه نمایید.

قورمه سبزی

به گفته دجانی، جالب است که این غذا قدمت زیادی دارد و برای اولین بار در شمال کشور تهیه شده و شنبه اول آذرماه روز جهانی سبزی نامیده شده است.

سبزیجات سبز گنجانده شده است.

سبزی قورمه شامل اسفناج یا برگ چغندر، تره فرنگی، جعفری، گشنیز و شنبلیله است. البته مقدار شنبلیله باید کمتر از سایر سبزی ها باشد، زیرا باعث تلخی می شود. اگر اسفناج پیدا نکردید حتما از اسفناج استفاده کنید. می توانید از برگ چغندر استفاده کنید.

نسبت سبزیجات سبز را مخلوط کنید

یکی از نکات مهم در مورد سبزی قمه این است که وزن هر سبزی چقدر باید باشد. لازم به ذکر است که ترکیب سبزیجات این گولاش باید به این صورت باشد: تره فرنگی 40 درصد سبزی، جعفری 35 درصد، گشنیز. 20٪ و شنبلیله فقط 5-7٪، زیرا بیشتر ممکن است باعث تلخی شود. بسته به فصل، می توانید اسفناج یا برگ چغندر را نیز اضافه کنید که این غذا را خوشمزه تر می کند.
سبزی قورمه چقدر باید سرخ شود؟
ده کیلو سبزی تهیه می شود

برای این کار ابتدا سبزیجات را بشویید، می توانید برگ ها، کود و ماسه را رها کنید.

سپس آب آن را خالی کرده و اجازه دهید حدود 5-6 ساعت خشک شود، آن را روی یک پارچه تمیز پهن کنید تا سریعتر خشک شود و با چاقو یا سبزی کوب در خانه برش دهید.

سبزی های خرد شده را در قابلمه می گذاریم، از ده کیلو سبزی حدود 7 تا 8 کیلو سبزی خرد شده در قابلمه به دست می آوریم و اجازه می دهیم سبزی ها بپزند و کم کم آبکش شوند سپس درب قابلمه را بردارید و آن را برگردانید. سبزیجات را وارونه کنید تا تمام قسمت های آن کاملا پخته شود.

در این زمان درب قابلمه را روی سبزی نگذارید و با پشت کفگیر فشار دهید تا پر از آب شود تا آب آن تبخیر شود سپس با بطری یک لیتری روغن بریزید و با توجه به مقدار اگر می خواهید سرخ کنید، روغن را کم و بیش اضافه کنید.

در صورت تمایل می توانید در این مرحله کمی نمک به سبزیجات اضافه کنید. و هم بزنید تا سبزیجات کاملا پخته و رنگشان تغییر کند. سپس حرارت را خاموش کرده و اجازه دهید قبل از بسته بندی خنک شود.

سبزیجات را بپزید

برخی از افراد ترجیح می دهند فقط سبزیجات را بپزند، سپس سرخ کرده و بعد از آماده شدن به آن اضافه کنند. در این روش سبزیجات تازه تر می شوند. برای این کار روغن را داخل ماهیتابه می ریزیم و وقتی داغ شد سبزی و . شروع به پخت می کنیم تا کاملا بپزد و به میزان لازم البته این طعم کامل است و اگر سبزی را روی حرارت گذاشتید مراقب باشید بسوزد و طعم تلخی به شما بدهد. .

مقایسه سبزیجات در هر دو کیلوگرم

اگر دو کیلوگرم سبزی تهیه کنید، دستور پخت به این صورت است: 800 گرم پیاز، 700 گرم تا 800 گرم جعفری، 350 تا 450 گرم عدس، 50 تا 75 گرم اسفناج، اسفناج یا برگ اسفناج. . سبزیجات به خوشمزه تر شدن غذا کمک می کنند و باید اضافه شوند.

نکات سبزیجات

استفاده از سبزی های تازه برای خورش، گولش را خوشبوتر و خوش طعم تر می کند. برای این منظور می توانید از سبزیجات تازه یا سبزیجات پخته استفاده کنید و در حین پخت آن ها را تفت دهید تا عطر و طعم آن حفظ شود.

برای سرخ کردن سبزیجات از روغن مایع استفاده کنید. این نکته مهم را حتما جدی بگیرید.

سبزی سبزی گورمی باید از سبزی پلو و کوکوی ریزتر بریده شود.

مقدار کلکسیون سبزیجات کاملا سلیقه ای است در جنوب کشور سبزی ها را تا سیاه شدن بدون سوختن خیس می کنند.

یکی از ترفندهای پخت گورمای سبزیجات تیره استفاده از مقداری شنبلیله خشک در حین تفت دادن سبزیجات است. این نکته به تفت دادن سبزیجات کمک می کند. فقط مراقب باشید شنبلیله خشک سبزی را نسوزد.

برای تیره شدن آبگوشت هنگام پخت از پودر لیمو عمانی استفاده کنید که طعم بهتری هم به آبگوشت می دهد.

در نهایت نمک را در پایان غذا فراموش نکنید زیرا از پختن گوشت جلوگیری می کند.

برای داشتن یک خورش خوش طعم و پایه، بهتر است خورش را با دمای کم و طولانی بپزید و از نتیجه جمع شدن روغن روی خورش، انداختن تکه های کوچک یخ و از ترس اینکه بیا. و روغن روی غذا می آید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "سبزی قورمه چقدر باید سرخ شود؟" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی, کسب و کار ایرانی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "سبزی قورمه چقدر باید سرخ شود؟"، کلیک کنید.